Dirigent

Matthijs Hoogendijk (1996) is al van jongs af aan bezig met muziek. In groep 3 van de basisschool begon hij zowel met zingen bij het plaatselijke kinderkoor als met het bespelen van de bugel bij een naburige fanfare.

In de bovenbouw van de middelbare school, koos hij het vak ‘Kunst Muziek’ in zijn vakkenpakket, zodat zijn muzikale kennis vergroot werd. Aan het einde van de middelbare school inspireerde zijn muziekdocent hem om ‘Docent Muziek’ te gaan studeren. In 2018 behaalde Matthijs zijn Eerstegraads Lesbevoegdheid Docent Muziek aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.

In juli 2022 behaalde Matthijs zijn bachelor 'Klassiek Koordirectie' aan het Conservatorium van Amsterdam. Sinds september 2022 is hij bezig met zijn master 'Klassiek Koordirectie'. Zijn docenten zijn Jos Vermunt (Residentie Bach-ensembles), Daniel Reuss (Cappella Amsterdam) en Geert Berghs (zangdocent, initiatiefnemer Meesters & Gezellen).

Naast zijn studie dirigeert Matthijs een meisjeskoor en een fanfare en valt hij regelmatig in bij verschillende koren/fanfareorkesten. Hij kenmerkt zich door zijn gedrevenheid, passie en enthousiasme, wat hij graag overbrengt op zijn koor- en orkestleden.

Biografie - Kort
Dirigent - MPH Biografie Kort.pdf (171.26KB)
Biografie - Kort
Dirigent - MPH Biografie Kort.pdf (171.26KB)